måndag 16 september 2013

trassel i bollhavet...

Innan jag åkte till Kina hade jag alldeles för mycket i tankarna... sälja lägenhet, köpa hus, banklån, fixa lägenheten, hitta hus, renovera, dejter hit, barn dit... livet, så som många av er vet hur det är, lever för fullt och knappt får ihop dagarna för att det är just sådär massor att få ihop och 24 timmar inte är alls nog med tid...  tänk om du står utanför och tittar in på allt det där och helt plötsligt inser att du måste nog fan ta och agera NU om du ska hinna med allt du vill... klockan tickar, allt kan inte trilla på plats i rätt ordning, men vissa saker måste för att det ska fungera rent finansiellt om inte annat... Helst ska man vara två för att många av de där pusselbitarna ska trilla på plats på rätt sätt... vårat samhälle är liksom uppbyggt för minst tvåsamhet... är man ensam får man försöka fixa det på annat vis... köpa storpack och frysa in i mindre portioner, nöja sig med hälften, ibland jobba dubbelt... som om inte ensamheten vore straff nog på något vis... tankar, funderingar, rörigt...

I Kina fick jag, sorterat ut lite kanske, eller iallafall pausat virrvarret, trasslet, röran av tankar... några löste sig på egen hand, en dejt jag hade jättego kontakt med på mail innan vi sågs ansåg tydligen inte att det var någonting att bygga vidare på efter att vi träffats... har inte hört av sig sedan dess iallafall... jag är inget blåbär, hör man inte av sig så vill man inte ha kontakt... och lika bra var väl kanske det, så slapp jag gamla ex, förpubertala ungar och flytta till "fel sida om stan."...

Men nu när jag är hemma, och visst, jag har knappt landat... men ändå... alla de där projekten jag hade att bolla runt med innan jag åkte, de finns ju fortfarande kvar, eller ja, nästan iallafall... dejtandet får jag tydligen jobba mer på igen, hitta en ny boll som känns vettig att ens ta med i bollandet av allt bollande, men det löser ju sig sägs det... när vet jag inte... "han dyker upp när du minst anar det" säger folk till mig... jag har inte anat ett smack på väldigt länge nu... vet inte hur man skulle kunna ana mindre... tror mig inte verka vara desperat, då hade jag väl för fan hoppat på första bästa/sämsta boll i bollhavet... jag är en badkruka...

Hur som helst, bollar i luften... många projekt... som lite abrupt blev nerlagda på marken för att jag åkte iväg ett par veckor... nu har jag alla de där bollarna på marken och vet farao inte vilken jag ska börja med att plocka upp... hur jag än gör så gör mitt val påverkan på fortsättningen... och ja, så mycket är säkert, när jag var iväg så längtade jag inte hem till min lägenhet, jag längtade hem till "min" ö... den som inte är min att bo på men dit jag vill... iallafall är det dit jag vill nu... kanske tills något bättre dyker upp, men det där bättre har jag ju väntat på i hela mitt liv och det verkar inte ha varit helt rätt strategi faktiskt... så, vilken boll börjar jag med?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!