måndag 30 september 2013

En söndag som heter duga!

Vaknade toktidigt idag igen, kanske inte så konstigt när man går och lägger sig innan tio en lördagkväll, men ändå! Dessvärre somnade jag om och vaknade inte förrän nio... inte dessvärre egentligen om det inte hade varit för att jag hade tvättid från åtta... och hade tänkt tvätta ALLT i tvättväg... men det hanns med iallafall... lite stressigt att få till en dejt på Ikea också, men har man tålmodiga vänner så löser man det mesta!

Så från att ha toktvättat och än mer tokhängt upp all tvätt på tork i lägenheten efteråt...ser ut som ett mindre slagfält med tanke på att jag flyttat fram möbler för att kunna måla lister och samtidigt hängt en massa tvätt på tork överallt! Hur som helst, Ikea it was, strosa, fundera på ny soffa, vanka runt och fundera på andra grejer som kanske skulle göra susen i min lilla lägenhet. Vissa saker, som en skål, en fredskalla och en klocka fick följa med hem... likaså några konsoler och lådor... lite käcka grejer inför stundande resa till Thailand och ja, lite mer funderingar på soffa osv. Verkar ju kanske helt uppåt väggarna tokigt att köpa ny soffa när jag planerar att sälja min lägenhet... men ändå, det hade kunnat bli så himla snyggt... OCH jag mätte utrymmet där soffan skulle komma att stå... soffan är 205cm... utrymmet är 205,5!!! Hur stor sannolikhet är det?!

Efter Ikea-trippen och en snabbutplacering av nya grejerna åkte jag hem till mina föräldrar, åt middag med dem och lillebror med familj. Lillskrutten är verkligen helt uppåt väggarna söt! Jädra lilla bustroll till att vara det goaste som finns! Så efter en härlig, intensiv och mysig dag tänker jag krypa till kojs nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!