söndag 29 juni 2014

Mätt, mättare... mättast!

Som tur var inte INNAN Helix, Lisebergs nyhet för i år och ja, jäklar vilken åktur! Bästa bergochdalbanan ever typ! Lite segt att stå i kö i 40 minuter men sedan var det liksom värt det! Inte en tråkig sekund! Asbra!

Det var så himla roligt för i fredagskväll fick jag ett meddelande av en av mina gamla vänner. Hon och hennes familj bor i Kalmar så vi ses inte så ofta. Sist var när deras son, nu åtta år, var drygt ett! Det blir ju liksom inte av! Men ja, iallafall, de var i stan, skulle göra Liseberg på lördagen och undrade om jag ville möta upp. Så vi gjorde slag i saken, efter frukost på stan och lite stök tog vi spårvagnen till Liseberg och mötte dem för en tur i Helix och en stor glass! Toktrivsamt att träffas igen efter så många år, och sådär enkelt som det är med goda vänner, man märker knappt att det gått några år alls, det enda som är skillnad på är åldern på deras barn!

Igår kväll hade vi bestämt att vi skulle gå ut och äta, fira lite att vi blivit sambos och sådär... det blev A Hereford Beefstouw på Linnégatan eftersom båda var sugna på kött, jag minns det som väldigt gott och Anders aldrig hade varit där tidigare. Och ja, vansinnigt gott det var det, carpaccion var to die for... men sedan blev jag tokmätt... vet inte hur jag tänkte när jag beställde en ryggbiff på 350g... orkade ju knappt hälften! Och dessert var det ju inte tal om! Men ändå, galet god mat och fantastiskt trevlig service! Mindre trevlig service hade de på Hello Monkey dit vi gick efteråt för att ta en drink... mojitosarna var slut... hur f-n kan man ha slut på mojitos om halva drinklistan består av just det?

Idag sov vi länge... åt pannkakor till frukost/lunch och sedan har vi röjt undan nästan alla tecken på flytt. Så himla skönt att få bort alla lådor och grejer! Visst, det finns en del saker som fortfarande söker sin plats, kläder som ligger i stora Ikea-trunkar... men ändå, det är gästvänligt nu iallafall, man kan gå runt fritt utan att behöva klättra över eller svänga runt kartonger!

För att fira gick vi till Lilla Tavernan och åt middag idag igen. Jag var lite mer förnuftig idag, tog en grekisk sallad och en tzatziki, alldeles lagom för att orka med en crème brûlée också... så nu är jag proppmätt igen... men nöjd med en mycket härlig helg! Visst, det blev inte någon joggingtur som jag hade tänkt mig, men det blev att till fullo utnyttja lyxen av att bo i storstan istället, samt att fått gjort i ordning så  man kan bo här utan att få panik över alla saker som ligger överallt! Det är värt så mycket mer än en joggingtur just nu... jag får lägga på lite mer på spinningen imorgon istället, så löser det sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!