tisdag 27 maj 2014

precis som jag trodde att det var dags att göra sig av med den...

...då dyker det upp en lösning framför näsan på mig!

Det är min soffa jag pratar om, den är lika gammal som vem som helst som fyller just 13 år i år... jag köpte den när jag flyttade in i min lägenhet, där har den sedan stått och använts flitigt sedan dess... sittdynorna har fått nytt tyg en gång, därför skiljer sig nyanserna en smula... det finns någon stearinfläck på ett armstöd som vägrar gå bort trots idogt tvättande... osv... Anledningen till att jag inte bara köpte ett nytt sofföverdrag på Ikea till min Ikeasoffa är att just när jag kom på att jag skulle behöva göra det, då hade de tagit ut just den modellen ur produktion och inga överdrag fanns att tillgå längre... så sabla typiskt...


Men nu kom jag att snurra in på Bemz hemsida... du vet de där som gör sofföverdrag till Ikea-soffor... och jodå, ta mig hoppsan, de gör sofföverdrag till soffor som min fortfarande, till en mycket rimlig peng dessutom... the bedsofa can live on! Tycker det känns lite lätt amazing faktiskt! Inte för att den är så sabla snygg kanske, men det är käckt att kunna ha en extrasäng någonstans i något rum någongång i framtiden för långväga gäster!

Är det någon som har erfarenhet av grejer från Bemz? Sitter det som det ska? (kollar man på bilden så kan jag ju tycka att Ikeas egna sitter lite sisådär de också iofs)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!