torsdag 15 maj 2014

Drygt två år senare

I fredags var jag hos min frisör igen... sist jag satt i den stolen var för mer än två år sedan... Jag vet, det  är galet lång tid mellan klippningarna, men jag har ett rätt bra hår och är det bara långt så gör jag inte så mycket annat än slänger upp det i en knut eller fläta och sen får tiden gå tills det är typ kris...

Nu var det kris... på riktigt... inte ens värsting-balsam och superdroppar kunde kamouflera det längre... och ja, min bästa frisör, Lena på Mazi, fick en hel del att sätta saxen i... men det är så gott, jag litar så fullständigt på henne, förutom när hon kommer med förslag som "hockey-frilla a la Robyn" eller "undercut med dreads"... men det gör hon nog mest för att ruska om lite, få igång inspirationen på mig som inte har en aning om hur jag vill ha det... efter ett tag är det bara att sitta i stolen och förlita sig på att hon vet vad hon gör... och ja jo, det har hon tydligen full koll på! Jag har aldrig gått därifrån utan att vara toknöjd! Denna gången var inget undantag!

Har tyvärr ingen före-bild men detta är vad som låg på golvet när jag gick därifrån, tydligen samma mängd som efter en vanlig heldag totalt... och ja, såhär ser jag ut numera!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!