onsdag 14 maj 2014

Att gå bananaz bland krukväxterna

Ja jösses, det har nog stigit mig lite åt huvudet det där med sticklingar och växter... Det verkar inte bättre iallafall...


Förra veckan köpte jag ju en passionsblomma och en ampellilja, i helgen trillade jag på en monstera... Trillade och trillade, vi var en sväng på Plantagen! Jag håller alla tummar och tår jag har att den skall växa sig superstor!


Idag fick jag en stund över mellan jobb och pass och åkte till Blomsterlandet igen... Denna gången kom jag hem med en Rosenskärm och ytterligare en passionsblomma.



Såna här är tydligen rätt svårskötta... Jag måste ju ha fått hybris eller så eftersom jag tydligen tror att jag ska klara av den... Men ja, det lär ju visa sig snart... Och då kan jag, förhoppningsvis, ändå glädjas åt att monsteran och passionsblommorna överlevt... Det sägs iallafall vara lättskötta och tåliga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!