tisdag 26 augusti 2014

Totalt blockerad…

Här i Kina fungerar ju inte internet som vi är vana vid hemma direkt… ingen facebook och min åtkomst till bloggen är densamma… lika med noll. Kinesiska staten har ju blockerat både google och facebook… vet inte vad de är rädda för, men något måste det ju vara… själv anser jag väl kanske att det är lite som att ”hellre fly än illa fäkta!”… Hur som helst, det är några veckor och man klarar sig gott och väl, dessutom får jag hjälp av älsklingen att lägga ut detta och kommande inlägg de två veckorna framöver.(lova att skvallra om han hittar på eget att skriva, jag får fortfarande kommentarerna till min mail så jag kan ändå ha lite koll tänker jag… inte för att jag behöver det egentligen, finns få människor som jag litar så mycket på som honom)

Jag landade i Shanghai tidigt imorse lokal tid… har sovit någon knapp timma sedan igår morse… så ja, jag är väl inte det piggaste som går i ett par skor direkt. Men det är trevligt att vara här, känns hemvant nu när man gjort den här resan några gånger, dock är detta första gången jag reser själv så det är lite speciellt. Visst, jag har sällskap av våra kollegor på vårt kontor i Shanghai, men det blir ju inte riktigt samma sak ändå.

Har redan hunnit checka in på hotellet, inte direkt så jag har packat upp än, det gör jag ikväll, men ändå, det är gott att få sitt krypin och kunna göra sig hemmastad så snart som möjligt. Ikväll (vilket är rätt snart, vi är ju 6 timmar före här) blir det bara en lätt middag, jobba lite på några nya styles, förbereda fabriksbesök imorgon och sedan sova skiten ur kudden… jösses va jag ska sova!

Hoppas du har en härlig dag!

1 kommentar:

  1. Så roligt att kunna följa Dej även i Kina! Och så bra att Du kunde boka om hemresan! Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!