fredag 22 augusti 2014

Jag har noll och ingen karaktär när det kommer till vissa saker...

Väskor är tydligen en av de sakerna... och då menar jag inte bara väskor i allmänhet, det skulle jag kunna ha menat iofs... har en mindre uppsjö...

Det hela började egentligen för flera år sedan, jag var i London på trendresa och fick syn på en cognacsbrun Mulberry Bayswater och blev sådär kär... men de kostar ju en del och jag gick och värkte på den där väskan... funderade och övervägde, skulle jag verkligen lägga så mycket på en liten väska?! Förra året slog jag slag i saken och köpte min fina, fina cognacsbruna dyrgrip, något jag inte ångrat en sekund!


Men när jag stod där och valde mellan mellanbrun och mörkbrun, eller oak och chocolate som de heter, så fick jag syn på en annan, liknande väska... började vackla om jag skulle ha en sådan istället... i svart isåfall. Det är konstigt det där hur man kan känna så starkt att en modell passar så bra i en färg och en annan i en helt annan färg... hur som helst, expediterna i butiken hjälpte mig att komma på rätt köl igen och eftersom det var den oak/cognac/mellan-bruna bayswater väskan jag hade tittat på och suktat efter längst så vore det mest rimligt att jag valde den som min första Mulberry... "you can always buy the black bayswater tote later"...

Just de där orden har funnits i mitt huvud sedan dess... så igår när jag var på väg hem från en trendresa i London och befann mig på Heathrow med alldeles för mycket tid över så fanns det liksom ingen återvändo... när jag väl hade gått in i butiken så var det kört... jag kom hem med den där svarta bayswater tote-väskan som jag tänkt att jag nog ska köpa i ett år...



Nu förstår även jag att jag inte kan göra samma sak en gång till... det går inte att komma undan med en sån väska en gång om året... det får nog dröja minst två år innan jag går in i den där affären igen... ja, och nu har jag ingen modell jag sådär verkligen vill ha längre... det känns rätt skönt det med!

Mina väskor och jag, vi har tänkt leva lyckliga tillsammans i alla våra dagar! (Anders, ja han får också vara med såklart!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!