fredag 29 augusti 2014

Nä men om jag skulle ta och vara typ den enda europeen i stan ett tag till då!

Och då har jag dessutom bytt stad! Imorse var jag verkligen själv om att vilja ha vanlig, europeisk frukost vid frukostbuffén… de äter jättekonstiga saker här, ris och sojakokta ägg, dumplings och en massa mysko grejer till frukost… inte alls helt olikt vad de äter vid de andra måltiderna på dagen faktiskt! Fick tillslut hittat lite frukt och grönsaker… jo men visst, det där med dietandet, det går jäkligt bra nu!


Raskt från frukost till första besöket hos fabrik. En sån där stor en som jag hade gått vilse i om de lämnade mig själv… efter mötet var det dags för lunch på det lokala lunchhaket… alltid lika spännande att se vad man får framför sig! Återigen ett runt bord med snurrande glasskiva och en massa rätter (dock bara en bråkdel av gårdagens middag) och så tar man för sig det man vill, och det man får med sig med sina pinnar… det ena utesluter ju inte det andra så att säga… somliga saker är förvånansvärt halkiga att plocka med pinnar, i farten medan skivan snurrar så sakteliga. Det var rätt så gott, en del saker godare än andra… jag är inte förtjust i hela fiskar som man förväntas plocka en del av huvudet på och smaska i sig… de där små pytteräkorna, ca.2mm i diameter som man äter huvud, kropp, skal och allt på, som liksom simmar runt och tittar på en, de är inte heller min favorit! Men, men, alla tycker vi olika!



Utanför restaurangen fanns det ett träd fullt med granatäpplen som jag bara var tvungen att ta kort på innan vi åkte vidare. Med åka menar jag en bilfärd som i somliga fall var mer gastkramande än Helix, den nya bergochdalbanan på Liseberg… jäklar va det gick undan! Två timmar senare var jag i alla fall framme i Yiwu, där jag, på egen hand, hade ytterligare möte med fabrik.

Ganska så sent blev jag körd till hotellet jag ska bo på inatt, imorgon väntar en heldag med ytterligare jobb innan jag tar tåget tillbaks till Shanghai. Det är rätt roligt det här ändå, men jösses va somliga stirrar på en… jag får den där otäcka känslan av att jag glömt ta på mig byxor eller så när de, helt ogenerat, tittar på en som om de aldrig sett en svensk tjej i sina bästa år förrut… många kanske aldrig har det iofs… ja, ja, jag får väl låta dem stirra då… låtsas att jag är kändis eller något sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!