lördag 23 augusti 2014

Årets skörd

Jag har ju lyckats gå bananas (igen... bananasandet ligger mig varmt om hjärtat) på likörer... älskar ju det där med att ta tillvara på sånt man hittar i naturen och göra något av det... i år blev min stora fix (förutom saft tydligen) likörer... och snaps... men snaps är ju inte lika gott så det blev bara en sort... likörer däremot... något fler...

Det har stått inte mindre än sju burkar med sprit och någon form av frukt/växt på diskbänken här hemma... Hallon, svartavinbär, björnbär, rabarber med kardemumma, blåbär, fläderblommor och citron till snaps samt päron i cognac... nu är det bara den sista som står kvar, de andra är upphällda på flaskor för ytterligare några veckors vila eller mognad... vad vet jag, det stod att man skulle vänta i några veckor till för bästa smak.


Nu är bara den stora frågan när man ska dricka allt... det är ju ändå några liter likör som står där i spritskåpet och bara står... men men, det var roligt att göra! och bären som legat i sprit, de har jag fryst in och tänker göra glass av senare i höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!