söndag 20 april 2014

Massor av känslor och glass!

Oj, ja, idag vart det känslosamt ett tag... en av mina allra finaste vänners guddotter döptes och till dopet hade hon bett mig sjunga... jag gör ju det ibland, sjunger på dop och bröllop... men det är alltid jobbigare ju närmare man står familjen i fråga... idag var jag skitnervös rent ut sagt... och som topping på allt hade jag nog lyckats sjunga mig en smula hes igår på passet också...

Men det gick bra, tillslut, av en slump fick jag kyrkovaktmästaren att spela gitarr istället för att jag gjorde det, så jag kunde koncentrera mig på sången... och gudmodern i fråga grät tydligen massor... jag stod med ryggen vänd åt henne för säkerhets skull! Det blir så känslosamt att sjunga när någon gråter och då är det så lätt att själv börja gråta, vilket ju aldrig blir riktigt bra faktiskt!

Hur som helst, efter dopet åkte jag och lämnade ett babynest och tillhörande sköldpadda till en kollega som väntar sitt första barn i dagarna. Fick också se deras nya lägenhet och ja, jo, så skulle man vilja bo! Superfint och jättecharmigt. Hoppas lilla skruttan i magen kommer tycka så om sitt babynest också

Sedan åkte jag hem och blev serverad lunch av kärleken innan vi tog på oss vettiga kläder (som visade sig vara alldeles för varma ändå) och gick ut i solskenet och köpte glass... sedan gick vi och handlade lite också och innan vi gick hem igen dunkade vi ner under en björk och njöt av vädret och tillvaron... underbart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!