måndag 28 april 2014

Helgen som gick... upp som en sol, ner som en pannkaka... bokstavligt talat!

Ja jädrar vilken helg det blev, på massa möjliga sätt och vis!

I fredags hade vi film och popcorn mys i soffan, Anders och jag... så gott

I lördags tog vi bussen in till den stora staden Göteborg och åt brunch på Clarion Post, två av bästa vännerna och jag... mumsigt och smaskens så in i hoppsan. Så himla mysigt med en stund bara vi tre. Ibland behöver man den där tiden bara några få... och ja, jag tog självklart, min vana trogen, sådär mycket på dessertfatet att jag liksom skämdes lite när jag gick förbi alla borden bort till vår plats... men jag åt inte upp allt... onödigt att ta åt sig så mycket då kan tyckas, men  är det i såna när små portionsformar så blir det ju ännu värre att bara ta en liten smakbit!



Sedan strosade vi genom stan och snirklade oss mellan alla solfirande människor, och bort till Stigbergstorget... på Bengans firades RecordStore-day och vännerna Kristoffer and the harbour heads spelade. Kändes givet att vara där och köpa skivor osv. Så jäkla grymt! De har ju dessutom rättigheter på Bengans så vi kunde ta en kall öl/ett glas rosé i solen!

Efter spelningen gick vi tillbaks in mot stan igen, hamnade på Vink på 2a långgatan och sedan tog vi bussen tillbaks till Kungälv igen. Där stannade vi till en stund på gamla torget och tog en förfriskning till på en av uteserveringarna innan vi fick skjuts hem. Sån fantastiskt mysig dag!

Här börjar man ju ana att helgen bara går i en riktning... uppåt... ingenting verkar kunna gå fel... men jo... man ska inte ropa hej innan man kommit helskodd över bäcken, eller vad det heter... igår vaknade jag med magknip och va helt utslagen... på eftermiddagen/kvällen kom febern... och värken i hela kroppen... tur att jag hann med en liten glasspromenad i solen iallafall... annars hade jag inte kommit ut överhuvudtaget igår.

Idag ligger jag hemma... värken och febern är kvar... men det känns inte som en regelrätt förkylning eller så,.. ingen känning i näsa eller svalg... tröttsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!