onsdag 21 januari 2015

Jag kan inte svara på det!

Vad jag ska med min folkdräkt till alltså... igår var det dräktsömnad igen, jag var där och slet med min knyppling... det är ju lite sådär med knyppling (iallafall för mig) att hur mycket jag än jobbar på det, och hur mycket jag än tycker att jag får gjort varje gång så verkar man vara lite som klockan... man går och går men kommer aldrig till dörren!


Det är inte bara en gång jag fått frågan "när ska du använda din folkdräkt när den är klar?"... och nä, jag vet inte... dels för att jag verkligen inte vet och dels för att hur tusan ska jag veta vad jag gör om 10-20år?! Det är ju då någon gång jag tänker att den kommer att vara klar! Det är inte då jag önskar att den vore klar, men om jag ska vara snustorftigt realistisk så är det nog då någon gång i krokarna den kommer att vara det!


Men ja, det började ju med att jag skulle väva någonting när jag läste min textilutbildning... och då fick jag för mig att väva tyget till en folkdräkt... så egentligen är anledningen till att jag syr den här folkdräkten jag inte vet när jag ska använda, att jag vill använda det där tyget jag vävde en gång för länge sedan... Men när den väl är klar, då ska jag använda den iallafall en gång och sedan ska jag hänga in den i garderoben och vara jättestolt över att jag klarade det! Ser fram emot den dagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!