tisdag 24 januari 2017

Två månader och tre dagar

Jisses va fort det går! Det känns som om det var någon vecka sedan bara som vi kom hem från BB! Samtidigt känns den tiden väldigt avlägsen så det stämmer nog, att de redan är nio veckor gamla alltså!

Idag ska vi till bvc. Det är två veckor sedan vi var där nu. Från och med förra gången ska vi bara dit en gång varannan vecka istället för en gång varje vecka... känns stort faktiskt!

Förra gången fick de Rotarix-vaccin, mot Rotaviruset, som tydligen är en väldigt aggressiv och utdragen form av magsjuka. Hade ingen aning om vad det var innan vi blev erbjudna det, men har förstått på vänner, vars barn drabbats av just rotaviruset, att det var bra att vi valde att ge dem vaccin! Och redan samma kväll var det uppe på nyheterna att man i Sverige nu funderar på att ha med Rotarix i vaccinationsprogrammet.

Hur som helst, självklart blir man nojjig över eventuella bieffekter, både direkta men även långvariga, särskilt efter allt som var efter fågelinfluensavaccinet. Men detta är ett väl beprövat vaccin som man använt i andra länder i flera år och även i andra delar av Sverige. Att det är nytt för Anders och mig är ju inte så konstigt, allt känns ju nytt för oss just nu! Och ja, de direkta biverkningarna som ont i magen, diarré och i värsta fall, tarmvred, verkar vi ha sluppit.

Igår va vi på mvc och gjorde efterkontroll på mig. Allt såg bra ut och min bäckenbotten fick guldstjärna och med beröm godkänt! Kan säkert bero en hel del på att jag inte knött ut barnen vaginalt, men ändå, själva bärandet av barn påverkar såklart också och två borde påverka mer, men detta är nog ytterligare en sak jag har att tacka spinningen för!

Och barnen, ja de får guldstjärnor var vi än är! Numera ler de jättemycket, allt som de börjat utveckla för två veckor sedan har såklart förstärkts och ja nu kan de till och med ta tid på sig att avbryta sig mitt i maten och bränna av ett stort leende! Och på tal om mat, det är nästan (hoppas jag inte jinxsar det nu) mer regel än undantag numera att de äter var 3,5e timma istället för var tredje, ibland går det till och med längre tid än så mellan måltiderna!!

Inatt har vi dock kört ett helt varv och inte lämnat fåtöljen på tre och en halv timma, men det är mitt eget fel... jag somnade och när jag vaknade igen var det dags för nästa mål mat och alltså ingen idé att byta plats! Men nu gör vi det, byter plats alltså, och hoppas på att vi sover tills det är dags att gå upp på riktigt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!