lördag 7 januari 2017

Mitt emellan maten

Bokstavligt talat faktiskt! Sitter uppe och ammar de båda guldklimparna, klockan är kvart över två och det är nattens första pass nedkurade i den grå fåtöljen i vardagsrummet för oss tre. Ja, vi har hittat vår grej nu, två täcken ihoprullad till två korvar, ett på var sida om mig och ett barn vid varje täckekorv med fötterna ner i mitt knä... funkar tokbra! Ammar båda samtidigt, ungefär var tredje timme och numera, när barnen är drygt sex veckor gamla har amningen kommit igång såpass att vi (ta i trä) bara tilläggsmatar med ersättning i flaska ett par gånger i veckan, om ens det.

Många på bvc och BB har sagt att det är svårt att dubbelamma... kanske var tur att jag inte förstod det innan jag lärde mig det, att det var svårt alltså. Då hade jag kanske inte vågat mig på det! Eller så hade det sporrat mig ännu mer att klara av det... hur som helst är jag väldigt glad att det funkar!

En annan sak som funkar bättre nu är Wilhelms höfter! Igår var vi på Drottning Silvias barnsjukhus för undersökning av hans höfter och jodå, de hade fixerat sig bra med hjälp av Frejka kudden/skenan han haft sedan han var tre dagar gammal. Så igår fick vi lov att sluta använda den och äntligen var vår lille kille inte otymplig och fyrkantig längre. Inte för att han verkar ha haft ont av den, tvärt om nästan, men det har varit lite bökigt att byta blöja på honom och även svårare för honom att docka till vid bröstet när han skulle ammas.

Nu har båda killarna dockat av här, ligger och småsnarkar vid varsitt bröst så ja, det är dags att samla ihop oss och gå in och lägga dem så vi alla tre får sova förhoppningsvis i två timmar innan det är dags för nästa matpass. Och ja, jag kan inte annat än hålla med min Jennie, det kostar på att amma på nätterna, det är oftast då, i ljuset från lampan i hallen och skärmen på telefonen som jag budar på grejer på Tradera eller handlar på nätet... Tradera är ju toppen både för plånboken och miljön och man kan verkligen göra riktigt bra fynd där, särskilt när det gäller barnkläder!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!