fredag 27 januari 2017

Äntligen har vi börjat kika

På tapeter that is! Någon gång i vår flyttar vi till mina föräldrars hus, de håller på att bygga ett nytt hus på tomten bredvid. Ska bli riktigt roligt och skönt, att bo på 47-48m2 med två spädbarn blir trångt! Det här med att skaffa barn är ju verkligen något av en materialsport och ja, just nu är vårt vardagsrumsgolv fullt av all sköns babysaker känns det som. Självklart är det helt okej att det är så, men jag har svårt att se hur det skulle funka att bo här när de blir lite större och ska börja krypa osv. eller är för stora för att dela spjälsäng... de har redan vuxit såpass att de inte kan ligga bredvid varandra på tvären längre. De sover fortfarande bredvid varandra men numera ligger de diagonalt i spjälsängen. Vi hade tänkt lägga dem skavfötters på längden, men bäddmåttet på spjälsängen är 60x120cm så det hade inte gjort någon större skillnad, eller jo, de hade sparkat på varandra! Men på diagonalen funkar bra än så länge. Tur är det för vi får knappast plats med två spjälsängar i vårt sovrum!

Mitt huvud har, inte oväntat, gått varmt sedan det bestämdes att vi skulle flytta. Eftersom jag redan bott i huset har det ju varit enkelt att kunna föreställa sig hur det skall kunna komma att bli. Det är verkligen inte mycket jag vill förändra där, men samtidigt vill man ju sätta sin egen prägel och göra det till vårt hem så några rum kommer nog få ny färg/tapet.

Så igår gick vi ner till Engelska tapetmagasinet och började bläddra i tapetkataloger... jisses va mycket det finns att välja på! Jag hade spanat in några tapeter på nätet via inredningsbloggar etc som jag var nyfiken på och ja, man kan ju lätt konstatera att det blir annorlunda på bild när man photoshopat och mixtrat med kontrast och vitbalans osv. Så några tapeter jag haft i huvudet som ganska självklara kandidater är numera inte alls aktuella längre.

Det visade sig att Anders och jag har ganska lika smak när det kommer till just tapeter faktiskt, så jag är inte direkt orolig att vi ska stå och inte vara överens, i synnerhet över vad vi inte vill ha! Men vi kommer behöva bläddra mycket mer i de där tapetkatalogerna, så är det helt klart! Och tokigt vore det väl kanske annars iofs, jag är bara så himla glad över att vi äntligen är igång och har tagit oss dit (samt att barnvagnen går att få in genom dörren!)

Självklart har jag funderat över möblering också och hittat vad jag trodde skulle kunna vara kandidater till att bli vardagsrumssoffor, även detta via inredningsbloggar och inredningstidningar. Så vi var även och provsatt och kikade på färg på soffor. Och jodå, där stämde det bättre överens med vad jag hade tänkt mig. Sedan måste vi självklart kika på lite fler modeller tillsammans innan vi bestämmer oss, men på rak arm så tror jag iallafall att jag har en klar favorit redan nu!

Älskar den här processen!!! Vore ju konstigt annars, att starta ett homestylingföretag alltså! Vore ju konstigt om inte ens bagaren själv hade bröd menar jag...


- Posted using BlogPress from my iPhone



1 kommentar:

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!