söndag 8 januari 2017

Det knatar på

Livet i sig alltså! Vi har allt som oftast sovmorgon här hemma. Tro fasen det, på kvällen är det ju enklare och mer stimulerande att sitta uppe och amma ett extra pass och samtidigt kolla på någon film eller så på tv. Minst två amningar senare är det inte så att jag studsar ur sängen om jag inte måste, det har jag aldrig gjort höll jag på att skriva... men jodå, jag har haft en morgonpigg era i livet också, men det var länge sedan om man inte räknar i slutet på graviditeten då jag ju faktiskt var dopad på alla hormoner som studsade runt i kroppen.

Hur som helst, idag (igår) var inget undantag, vi sov rätt länge, ammade i fåtöljen samtidigt som jag blev serverad frukost som jag sedan åt, som vanligt numera, liksom över barn... man får se upp så det inte droppar yoghurt och müsli i huvudet på dem!

Idag blev det långamning, sådär nästan så ena passet knappt hinner sluta innan nästa tar vid... eller jo, det gjorde det, vi babygymmade lite en sväng också och låg på magen och tränade nacken... alltså inte vi utan barnen gjorde det! Själv hade jag behövt gymma jag med, ryggen framför allt! Men det får bli lite senare.

Packade in barnen i sina overaller och stack iväg på liten utflykt, dels till Storken där vi köpte barnvagnen eftersom vi behövde få koll på en grej med ena däcket och sedan en sväng till Lindex på Backaplan för det var närmsta stället de hade två styck tröjor i rätt storlek av den jag hade spanat in, på rean dessutom! Barnen fick dock stanna i bilen båda gångerna vi skulle ut, ja stannade gjorde såklart en av oss också! Men med tanke på att de gått ut och varnar för att rs-viruset är så aggressivt i år att de tycker man ska stanna hemma till slutet mars så tycker inte vi att man behöver utsätta dem i onödan. Särskilt inte då de kommer att sitta i sina babyskydd monterade på vagnen istället för i liggdelarna. I babyskydden är de mycket mer uppe och ute bland folk och just folk är väldigt på dem just för att de är tvillingar... tror jag iallafall, har ju inget att jämföra med men det verkar vara så om man kikar runt lite iallafall.

Så ja, barnen åkte bil och var nog knappt medvetna om att vi hade varit iväg när vi kom hem igen. Men det är lite nyttigt för oss alla att komma ut lite iallafall.

Väl hemma åt vi lunch, Böngryta provensal (https://www.coop.se/recept--mat/recept/b/boengryta-provencale/ ) som mamma lagat till oss och kom förbi med igår för att vi ska slippa tänka på vad vi ska äta jämt och ständigt. Supergod var den, särskilt med tillbehören! Jag satt för en gång skull vid matbordet och åt, något som gjordes möjligt av att vi testade att använda bärsjalen med Wilhelm som först verkade tycka den var onödig men ändrade sig efter ett tag. Superskönt och smidigt var det iallafall! Får se om vi lyckas/orkar bära båda samtidigt i den dock!

Efter nästa amning igen (ja dagarna är uppdelade i "amning" och "inte amning" just nu och även fast jag dubbelammar tar det tid för dem att få i sig så de är riktigt nöjda) så badade vi dem, något de verkar gilla så länge det inte görs för länge... men så är det ju med allt som inte har med just amning att göra iofs...

Och ja, några amningar senare var det dags att gå och lägga sig... och snart blir det ljust här igen så vi ska passa på att sova innan de vaknar för nästa omgång mat. Ska jag vara ärlig så sover de redan... båda två har dockat ifrån och ligger på var sida om "sitt" bröst och sover... jag fastnade som så många gånger förr i bloggandet när jag egentligen borde sova!

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i Majorna och Kungsladugård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban, 
snön lyser vit över hela stan, 
snön lyser vit på taken. 
Endast tvillingmamman är vaken.




- Posted using BlogPress from my iPhone


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!