måndag 27 april 2015

Och så kom och gick ännu en helg!

Kan man inte bara få stanna tiden lite där på fredag eftermiddag? Dra ner tempot lite så det blir längre timmar... eller mycket längre timmar... jag går på devisen "the more the merrier" på den punkten! Hur som helst, efter en tokslapp fredagkväll följde en mer händelserik lördag.

Vi åt frukost på stan, en supergod frukostbuffé på Picoeat innan vi gick ner till Tredjelång och besökte A la London - designmarknaden som var i helgen. Supertrevligt att framförallt träffa min före detta kollega som flyttat till Stockholm, men som ställer ut med sitt vidsidanomprojekt Sparv, som jag ju berättat om tidigare.


Sedan gick vi bort till Haga och strosade runt där i de små butikerna, jag gick helt bananas i den lilla butiken Regnbågen där de säljer en massa stenar, rökelser, drömfångare osv. Har fått för mig att jag vill ha lite olika stenar som sägs påverka en och en drömfångare (mest för att de är fina)... så ja, en stund senare, efter att jag pillat på typ ALLA stenarna de hade tror jag, och Anders tålmodigt fått stå och vänta gick jag därifrån med några rosenkvarts, någon bergskristall, ametist och några till som jag inte minns namnet på. Flummigt eller hur?! Men ja, hjälper det så hjälper det, och hjälper de inte så är de iallafall fina att titta på! Kan ju inte skada iallafall tänker jag!



Hur som helst, när vi va klara i Haga gick vi tillbaks hemåt via Linnégatan, slank in på Linnégatans Blomsterhandel och fick köpt mig ett Eucalyptusträd som får flytta hem till oss. Sedan va det liksom hög tid för en fika, väldigt lägligt just som vi närmade oss Kafferosten... det blev både en latte och en kaka... jäklar va gott! Eller kanske inte så mycket kaka som ren och skär tårta egentligen... gott var det iallafall!

Sedan, efter det, proppmätta och med en kasse stenar och ett träd, gick vi hem och däckade i soffan. Och typ där, i soffan, spenderade jag resten av kvällen!

Igår åkte vi upp till Stenhålt, där mina föräldrar bor, vi passar deras hund från och med igår och några dagar framåt... så ja, när de hade åkt iväg körde vi hardcore livet-på-landet-liv, tog en promenad längs med grusvägarna, grävde ner lite blomsterlökar från mammas påskarrangemang i trädgården, drog fram grästrimmern och trimmade lite här och var... avslutade det hela med att grilla korv och sedan bara hänga.







Hade hemskt gärna sluppit att åka till jobbet idag, hade mycket hellre hängt med Dolly på landet, grävt lite i trädgården, rensat någon rabatt kanske... Men men, det är bara att görat, det är måndag och veckan är faktiskt mycket kortare än vanligt ändå ju, det ska nog gå bra det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!