tisdag 7 april 2015

Jaha, and now what?

En helt fantastisk påskhelg är över... jag hade kunnat tänka mig ett par dagar ledigt till!

I torsdags åkte jag direkt från jobbet till ett par som ska sälja sitt hus. Hjälpte dem med lite tips och trix inför fotograferingen och visningarna. Vad de ska tänka på, hur de ska ställa möbler och växter för att ta fram det bästa med sitt hem. Det är så himla roligt att få vara med i den processen!

Sedan åkte jag raka vägen hem, hoppade i andra kläder och piffade mig lite... och sedan satte vi oss i bilen igen och åkte till Stenungsund för fest hos några vänner. Så roligt att träffa alla! Jag körde... kanske inte smartaste draget insåg jag när festen tog sig an den lite mer brötiga sidan. Himla roligt ändå, men ja, man ser saker med andra ögon när man är spiknykter! Ändå glad över att vi kom hem någorlunda i tid och kunde vakna pigga och fräscha hemma i egen säng på fredagen!

I fredags gick vi en sväng på stan, kollade bl.a. in Artilleriets nya butik The Kitchen... så snyggt och så mycket fint! Inte alls oväntat såklart... de kan ju sin sak, helt klart! Men bara en sån sak att butikspersonalen har förkläden på sig... så snyggt!



Det måste jag ju säga är en stor fördel med att bo i stan, det där att man bara kan strosa ner på stan, äta lunch och gå en sväng i butiker. Jag säger inte att jag är bra på att utnyttja det, men jag gillar att möjligheten finns.

Hittade små vaser på Lagerhaus och sedan så sprang vi på Kungsängsliljor på Linnegatans Blomsterhandel! Det blev så himla sött att sätta lökarna i toppen på vaserna och fylla på med vatten! Får väl se hur länge det håller sig fint dock... gissar att de helst vill stå utomhus i jord... men men, ja de får väl flytta ut när de börjar krokna tänker jag.

man ser lite av påskfjädrarna jag gjorde i förra veckan och här
fick även mitt påskägg komma med på bild ju! Vitmålat inuti
så det är glansigt och fint, tunn guldkant och matt utsida. Snajigt
tycker jag själv faktiskt!
På kvällen var det dags för kalas igen. denna gången 120års-fest för Anders och två av hans bästa vänner som alla fyllt 40 nyligen. Började med supertrevligt skål och mingel hemma hos J&L innan vi gick ner till Björk&Bambu i Linné. Jättekul upplägg. svenska smaker på japanskt vis eller något sånt. men jag tycker nog det var roligare än det var gott... fast allt var riktigt gott iofs, så ja, väl värt att testas helt klart! Tog vinpaketet till, väldigt lyckat val! Det är roligt när det är genomtänkt och man får smakerna presenterade för sig tycker jag! Hade en jättetrevlig kväll verkligen, trivsamt och gemytligt, många goa skratt och en härligt, hjärtlig stämning hela kvällen!

I lördags sov vi lite längre (en trend för helgen skulle det visa sig) och sedan, efter sen frukost och lite yoga, åkte vi hem till Anders mamma för traditionsenlig påsklunch och äggjakt! Supermysigt och gott! Jag har aldrig letat påskägg förut, dessutom med två bröder som är vana vid detta sedan barnsben, på just den tomten dessutom.., jag var inte först med att hitta mitt ägg direkt... sist däremot!

I söndags sov jag hela förmiddagen... orkade hasa mig ur sängen först vid halv två! Vet inte riktigt vad som hände där faktiskt, men sängen var jäkligt go och jag hade inget annat som brådskade! Gick upp och körde lite yoga, Anders var iväg och fikade med sin bror. Tog det väldigt lugnt! Härligt! Sedan åkte vi till Å & J och grillade korv och spanade in deras nya hus! Så himla mysigt! Och galet fint!!! Jag vill också flytta till hus nu! Hur trevligt som helst!

Igår sov jag till tolv... eller sov och sov, jag gick inte upp förrän då! Läste lite, slumrade lite, kollade fb på telefonen, slumrade lite till! Anders var på kontoret och jobbade så det fanns liksom ingen som helst stress! Körde ett cykelpass igår och sedan var det liksom bara att fatta att man skulle tillbaks till vardagen idag igen... längtar redan till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!