söndag 19 oktober 2014

I goda vänners lag

ja jösses va socialt det varit de två sista kvällarna!

I fredags skulle Caroline och jag egentligen svira upp oss i klackiklackskor och piff och gå ut en sväng på stan, äta middag och dricka drinkar. Vi skulle börja hemma hos mig, så vid sex-halvsju dök hon upp, jag skuttade då omkring i morgonrock, men fick hoppat i något piffigare, sminkat mig osv medan vi drack lite bubbel och åt lite ost och kex... sedan hände det där som man inte ska utsätta sig för alls... iallafall inte om man ska ut... vi hamnade uppkurade i varsin soffa... och jädrar va svårt det är då att komma någon vart... förutom till kylskåpet för att hämta en ny flaska bubbel när den första är urdrucken... så nä, vi stannade hemma, åt oss mätta på ost, kex och chips! Men vi hade väldigt trevligt och mysigt, fick pratat massor, antagligen mycket mer givande än om vi skulle begett oss ut på stan!

Igår hade jag bjudit hit tjejgänget så i stort sett hela dagen gick ut på att förbereda middag, städa, handla och greja. Det var första gången de var här och ska jag vara ärlig så trodde jag ett tag att jag hade tagit mig vatten över huvudet, men det gick att ha middag för sju i vår lilla lägenhet, bara vrida bordet i köket och så fick vi plats, inte gott om plats, men ändå! Finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju, och hjärta för varandra har vi gott om så det kanske berodde på gänget som var här att det funkade så bra!

Jag gjorde det lite lätt för mig med maten, förberedde en lasagne på eftermiddagen som jag sedan bara slängde in i ugnen strax innan de kom hit och till det en stor sallad. Till efterrätt åt vi pavlovatårta... så allt var ju väldigt enkelt att göra klart när de var här så jag slapp stå i köket en hel massa.

Det är så underbart att ha vänner som känner en sådär fullt ut, som förstår varför och att man reagerar på olika saker i tillvaron på ett visst sätt.

Älskar er allihop, var och en för din egen skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!