fredag 12 juni 2015

Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren?

Ja inte fan är det då tiden iallafall! Jag har för lite tid och för många saker att göra... igen! Massvis med skojiga saker som blandas med vardagens måsten... och en känsla av att inte räcka till... men men, det är väl såhär det ska vara, jag påminner mig själv att andas och vara som om hela jag var en Nike-reklam... Just do it! Det är ju bättre att bara få sakerna gjorda än att älta att det är så  mycket...

så ja, igår efter jobbet skulle jag bara hämta en matta jag köpt på auktion och sedan åka till Plantagen för att köpa lite grönska innan jag tänkte mig en sväng på Ikea i jakt på lite smått och gott till kommande projekt... råkade visst åka in på Bauhaus också och så att säga ta saken i egna händer... ska fixa ihop en liten grej har jag tänkt... men ja, jag kan ju inte sånt där och allt tog lite längre tid än jag hade tänkt mig... 19:40 sladdade jag in på Ikea... tänkte först att jag inte skulle behöva ta båda våningarna men jo, efter ett tag insåg jag att jag ju visst behövde det... så de hann släcka ner i varuhuset innan jag ens kom bort till kassorna... 20:30 parkerade jag hemmavid igår... min lilla shoppingrunda som jag skulle göra sådär på en höft liksom tog ta mig tusan över fyra timmar!

Men ja, nu är mycket sånt där som jag behövde fixa fixat... förutom att jag ska borra lite och greja lite till... men ja, lite mer tid per dygn vore käckt!

Och mattan blev väldigt fin där på sin plats, om än väldigt stor! Men tänk dig den under ett matsalsbord i ett stort rum... DET blir fint på riktigt! (Att hitta det stora rummet att ha matsalsmöbel och matta i också... det blir ett senare problem)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!