måndag 22 juni 2015

Jaha, and now då?

Vet att jag är dålig på att blogga just nu... förra veckan var inget undantag, tvärt om antagligen! Men det var rätt mycket planering inför den där högtiden vi firade i fredags... rätt mycket styra upp, fixa och dona som skulle hinnas med... så jag hann helt enkelt inte med annat typ... ibland måste man prioritera... jag valde att prioritera midsommarfirandet. i allt planerande hade jag även tänkt göra en midsommarkrans... men det fick faktiskt prioriteras bort... som tur va fick jag låna sötaste Kaspers krans!

Och ja jisses vilket firande det blev till slut! Sång, skattjakt, poängpromenad och bara två barn som föll i vattnet! Några av oss firade långt in på småtimmarna till och med, även om jag mest gjorde det för att jag typ va för trött för att gå och lägga mig!

En mycket lyckad midsommar om du frågar mig! Jag är måhända partisk i målet men so what, det va trevligt. Och tårtan var, enligt en av de yngsta gästerna "världens godaste tårta i hela universum!" (en Brita tårta utan nötter/mandel men med penslad choklad på marängen för att behålla krispigheten även när grädden ligger på, med en fyllning av marsankräm, grädde och hallon och toppad med vispad grädde och jordgubbar... enkelt och gott!)



I lördags städade vi halva dagen innan vi åkte hem, sedan sov vi... igår gick jag inte utanför dörren... befinner mig i någon slags post-midsommar-koma... vet inte hur länge jag ska stanna i den men det är lite tomt att inte ha något att planera... så i smyg har jag börjat fundera lite på upplägg för kräftskiva... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!