tisdag 16 juni 2015

Helgen som gick...

...gick i ett rasande tempo skulle jag vilja säga! I fredags efter jobbet gjorde jag en shoppingräd värd namnet... inte i antal saker jag köpte men flänget för att få tag i det jag skulle ha... så mer än räd än shopping iofs... på min lista stod; roligt tyg till vimplar (och löpare visade det sig sedan), skedar modell 2ndhand, pussel utan motiv och sedan mat till lördagens tjejmiddag. Kändes som att jag var överallt på en timma ungefär.. men jag fick tag i det jag skulle så när jag kom hem va jag nöjd iallafall!

Fredagkvällen spenderades med att klippa och sy vimplar... hur många som helst faktiskt! Tänkte att det skulle pryda taket i båthuset på midsommar... jisses va svårt det är att välja tyger när utbudet är trist som tusan... hittade till slut ett par fina stuvar i en låda. Och kom på att det ju kan få bli löpare till borden i matchande tyg också! Riktigt mysigt att sitta vid symaskinen igen måste jag säga, insåg att jag har saknat den. Innan vimpelmakeriet tog vid spenderade vi en stund på hallgolvet med att göra iordning mina plansch-lister, blev jäkligt bra om jag får säga det själv! Bra... och fullt med sågspån på golvet!





I lördags åkte vi ut till Anders mamma och hjälpte henne att röja. Hon hade beställt dit en container som stod på grusgången och ja, vi gjorde vad vi kunde för att fylla den... jag kanske iofs gjorde minst... blev rädd för bautaspindlar och sånt där otäckt... och sedan var jag tvungen att åka hem för att fixa till mig inför kvällens tjejmiddag med tjejgänget. Supermysigt att träffa dem iallihop! Hade tänkt åka hem någon gång vid elva men när jag kollade på klockan var hon helt plötsligt över tolv! Kom hem strax innan två och försökte sova skiten ur kudden för att vara pigg och alert till söndagens fortsättning på röjandet.

Vi fyllde då bilarna med skräp som skulle till återvinning och körde till Tagene ÅVC och sedan till Ikea för lagerhylla och lite bös inför midsommar. Och ja, sen åkte vi tillbaks och fortsatte röjandet lite till innan det var dags att åka hem och bara sladda ner i soffan.

Det är galet gott att det är kortvecka denna veckan kan jag tycka... sedan att den typ är full av förberedelser för midsommar, det är en annan sak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!