onsdag 17 juni 2015

Jag och min känsla för mått...

... eller avsaknad av just den känslan! Igår va jag och hämtade ut en tavla jag lagt bud på hos Göteborgs Auktioner... tänkte väl inte så mycket på hur stor den var när jag såg måtten, tänkte mest att det skulle bli bra med en större tavla ytterligare på vår tavelvägg... men ja, det var med nöd och näppe att den gick in i bilen kan jag meddela... man kan även säga att det va på håret, för när jag körde så stack tavlan fram över nackstödet på förarsätet (och passagerarsätet)... det är bra att vara kort ibland!

På tavelväggen kommer den inte få hänga, den tar överhand för mycket... Men jag gillar ju när man ställer tavlor i drivor, lite framför och bakom varandra sådär så jag hittade faktiskt den perfekta platsen för den, tavlan alltså!



Men hädan efter så ska jag mäta upp hur stort det verkligen blir innan jag lägger bud... det ska jag... iallafall om något mått överstiger 100cm!

Det är alltså den bruna tavlan som är mitt auktionsfynd. Röhsska-affischen är 70x100 så du kan ju tänka själv att den är ganska stor... den lilla tavlan framför, den med båtarna på har Anders mormor målat och är en favoriterna hemma hos oss. Den fina ramen med florabild i framkant är en present från några av mina finaste. Gillar myllret! Den saliga blandningen! Sicken tur att tavlan va sådär på gränsen till för stor ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!