torsdag 6 mars 2014

Den här periodiska fastan...

Jag vet inte om jag märker någon skillnad, det kanske man inte ska göra efter bara några dagar, men det känns väldigt bra ändå, det känns strukturerat och vettigt liksom. När det gäller mig och kost så har det sällan funnits struktur och vett... eller jo, men väldigt ojämnt!

Ja, just det, jag äter ju enligt 16:8... börjar äta först klockan 12 på dagen och äter inget efter 20:00. Däremellan, i fastan, får jag bara dricka vatten, kaffe och te. Visst man är lite hungrig på morgonen och ja, jag är jättehungrig vid elva, men det stävjas rätt lätt med en kopp kaffe eller lite vatten!

Började med detta i måndags, kände att jag måste göra NÅGONTING nu innan vi åker... mest för att bryta det här "låtossmysaochätagottnärsomhelstochalltid"-temat jag tycks ha fastnat i... jag har så mycket mys jag vill ha för mig med kärleken att det kan bli två olika teman på en och samma kväll... fine att man kan köra "nybakadebullarmys" en kväll någongång, men samma kväll kanske man inte också så dra till med "ostochkexmys"... jag blir lätt gränslös och tappar totalt känsla för vad som är lagom... nu var det dags att ta nya grepp om den där måttfullheten helt enkelt.

Men det jag iallafall känner skillnad på, eller så är det bara inbillning, eller ett sammanträffande, är att jag vaknar och är piggare på morgonen. Imorse var jag såpass pigg att det blev en promenad innan dusch och piff! Dagens huvudvärk vet jag inte vad den kommer av, kanske är det pga. periodiska fastan, kanske är det av någon stress över allt som ska fixas innan vi åker... den sitter där, som en liten betongkeps iallafall...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!