måndag 28 december 2015

God fortsättning!

Ja, nu är det bara några dagar av fortsättning kvar innan det är Gott nytt år! Och en god fortsättning ska det nog kunna komma att bli, efter den julhelg vi har haft, som jag iofs snubblade på i sista steget, men ändå!

Kvällen innan julafton åkte vi med fullpackad Mini (alltså helt lagom med packning för vem som helst) hem till mina föräldrar. Sedan flöt det liksom på, julaftonsmorgon med gröt och fika, innan Kalle kom lillebror med sin familj och sedan åt vi. I år kollade nästan alla på Kalle faktiskt, ja förutom Theo som snart fyller två som hade fullt sjå med att springa ut till köket för att få med sig farmor till vardagsrummet också... börjar nästan tro att han varit fåraherde eller vallhund i ett tidigare liv! Men så rart att han ville att alla skulle vara samlade... eller iallafall han och farmor... oss andra kanske han inte hade brytt sig lika mycket om. Eller jo, det hade han nog, han är en gosegris den där... också... För Viktor satt bredvid Anders och liksom bara mös av att få sitta nära.

Sedan kom tomten och tomtemor och ja, där någonstans blev det kaos... julklappar överallt, trots att vi hade försökt hålla nere det hela... men det är väl så det ska vara kanske... kaos och kulörta paket! Mysigt är det ju iallafall!

Äggost fick vi ätit när kaoset lagt sig, och ja, även Theo faktiskt... Viktor satt nöjt och byggde med sina julklappar och vi vuxna fyllde på mättnadskänslan med något av det godaste som finns i efterrättsväg... vi äter alltid äggost på jul, men bara då så det är kanske därför det är så gott!

Juldagen spenderades i byxor med resår och stor tröja, ingenting som satt åt vill säga! Jisses... att man kan bli så mätt! Slappare dag än den får man nog leta efter...

På annandagen åkte vi hem till Majorna, packade upp och landade innan det var dags för nästa drabbning, julfirande med Anders pappa och hans fru. Jättegott och trevligt! Tills jag fick jätteont i huvudet och började känna mig ruggig som tusan vill säga... på vägen hem kom frysningarna och sedan var febern ett faktum... bäddade ner mig i sängen och igår gick jag knappt ur den...

Så tyvärr missade jag julfirandet hos Anders mamma. Låg hemma i soffan och kollade på rom-coms istället... tyckte det var elakt att eventuellt smitta folk och frågan är om jag hade orkat sitta upp och vara trevlig... hemma sov jag halva dagen i sängen och resten av tiden sov/slappade jag i soffan... inte många knop på den här modellen inte!

Hoppas ni har haft en härlig jul också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!