måndag 5 oktober 2015

En lista såhär i början av oktober...

Gissar att den innehåller en massa svar på saker du inte visste om mig... och som du kommer att inse att du heller inte behövde veta... men jag kände för en sån där lista, eller det visste jag inte först att jag gjorde, kände för alltså, men när jag sprang på den Dobre Futro som i sin tur hittat den hos Niotillfem så föll det sig så självklart på något vis... håll till godo!

1. Hur lång tid gör du dig i ordning på morgonen?

Det tar 30-40min, från att jag hoppar in i duschen till att jag är redo att äta frukost.

2. Och inför en utekväll då?

Hur va det nu man gjorde? Det beror ju helt klart på... men jag är ganska noggrann, kan sitta med ögon make up i en halvtimma, lägga på lager efter lager... är jag riktigt petig med förberedelserna ska håret upp på läggningsspolar i några timmar innan det är dags för smink osv.

3. Vad har du för sminkrutin?

Olika beroende på hur pigg jag är... hur mycket jag tycker behövs... men nästan varje vardag iD-mineralfoundation, maskara och ögonbrynspenna.

4. Och hårrutin?

Tror inte det räknas som en rutin att tvätta håret (nästan varje dag, alltid med Maria Åkerberg schampoo, aldrig något annat + bed head balsam), handdukstorka, kleta in lite silkserum, borsta och skaka lite torrare samt svänga upp i en knut eller slarvig bulle på huvudet... men om det räknas så är det den rutinen jag har! Det är väldigt sällan jag fönar håret, men jag brukar försöka låta det självtorka hängandes så i bilen till jobbet släpper jag ut håret igen och låter det torka under förmiddagen.

5. Hudrutin? 

Detta är typ min sämsta gren... ibland tar jag bort sminket på kvällen, ibland inte... ibland använder jag en rengöringswipes, en som funkar för vattenfast maskara... men ska man få bort allt så får man gnussa ögonen med babyolja först. Jag tar dock alltid bort smink när jag duschar, gnussar med babyolja först och sedan använder jag Maria Åkerberg schampoot som man även kan använda som ansiktstvätt. Smörjer in med en E-vitamin sorbet från Body Shop dagtid och ibland, om det behövs extra omvårdnad så blir det serum och nattkräm från Decléor eller nattmask från Sephora.

6. Om du bara fick använda en sminkprodukt, vad skulle det vara? 

Maskara.

7. Vad är din favoritprodukt just nu?

E-vitamin sorbet från Body Shop, köpte den på flygplatsen då jag hade glömt få med mig ansiktskräm när jag skulle till Shanghai sist och den är verkligen jättebra!

8. Vad önskar du att du var lite bättre på sminkmässigt?

Att lägga ögonskugga sådär starkt och sotat utan att det ser ut som om man fått en blåtira.

9. Ändrar du sminket efter årstid?

Lite, byter färger en aning på sommaren + mer bronspuder då.

10. Är du ofta osminkad? 

Ja, typ alltid på helgerna.

11. Berätta om en rolig smink/hår-anekdot. 

Roligast hår måste varit när vi skulle till Stenungsbaden på Tjörnrunt-helgen och jag hade lagt upp mitt lite mer än axellånga hår på piprensare! Jäklar vilket burr det blev!



12. Vem piffar sig finast av alla du vet? 

Min mamma tror jag, hon är galet duktig på att sminka sig så man inte riktigt vet att det är det hon gjort.

13. Ett absolut smink-nej? 

Bortrakade och sedan ditmålade ögonbryn.

14. Sminkprodukt du önskar kunde uppfinnas? 

Ingen aning, det finns så mycket mer än jag hanterar att använda redan.

15. Ett hemligt sminktips tack! 

Har ju redan avslöjat babyolja (funkar med annan olja, typ oliv också) som sminkborttagning... att gnugga in/mjuka upp eyelinern (om man använder penna) med toppen på korken/toppen på stumpen på pennan kanske...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!