onsdag 27 november 2013

Vet att det kanske inte är någon ursäkt, men det är den jag har!

Du får helt enkelt vara så god och välja om du vill acceptera eller ej!

Vadå? Vad ska bes om ursäkt för? Att jag inte skrivit på så länge, att jag typ blivit semidebloggifierad... jag vet, det är inget ord, jag har redan googlat, men jag får använda det som ploppar upp i huvudet på mig, man får vara glad för det lilla... så är det, jag har verkligen halkat efter i bloggandet... dels pga semester och avsaknad av internet och dels för att det i mitt huvud just nu bara skuttar runt små rosa lamm på än mer rosa moln...

Och jag vill faktiskt förskona dig från rosalammpårosamoln-inlägg... det kanske är fel, du kanske kan och till och med vill läsa om hur mysigt det är att vara sådär uppöveröronen kär så man inte får nog av varandra? Du kanske vill läsa om hur jag kommer på mig själv med att vara ena halvan av såna där par man gått förbi på gatan och tänkt "men va fan, skaffa er ett rum...och använd det!" om... ??? För så är det... och i mig känns det väldigt bra, väldigt mysigt och trivsamt. Sån där känsla som jag aldrig vill ska försvinna... fast det skulle vara trevligt att kunna fungera som en vanlig människa igen också... iallafall ibland!

Men idag är jag hemma, idag är jag krasslig och behöver sova i min egen säng... vaknade inatt och hade ont i kroppen och huvudet, allmänt risig känsla, fick tagit en tablett och gått och lagt mig igen... försöker sova bort eländet... försöker mota Olle i grind med juice och te, sömn och happy thoughts! Tror det kan komma att gå vägen faktiskt! Har fått bytt bort mitt pass imorgon på lunchen, inga happy thoughts angående det dock, hatar ju när jag inte får köra mina klasser!

Och på tal om det, helvetet höll på att bryta lös här i förrgår!!! Jag är rätt harmonisk just nu, det är inte mycket som kan rubba mina cirklar dessa dagar... men i måndags gick jag in för att se så mina klasser låg kvar till våren, mest för att bekräfta att jag vill fortsätta att köra dem, samt se om det fanns något nytt att söka... då ser jag att det inte är jag som ska köra måndagarna till våren, mitt älskade måndagspass, anledningen till att jag gav upp mina älskade onsdagar och lördagar i våras!!! Mailade genast våra koordinatorer och frågade vad f-n som försiggick... idag fick jag svar från våran platschef att det bara hade blivit lite fel, att det visst var jag som skulle köra måndagarna!!! Du förstår ju själv att jag hade hunnit måla en sjukt stor fan på väggen innan jag fick det mailet, hunnit gå igenom scenariot när jag skulle kläcka nyheten för mina deltagare och våndats över mina sista måndagspass innan idag... jag är snabbtänkt, jag målar fort och jädrar, det hann eskalera... men nu är jag som en hoppborg som någon stack en kniv i... lite paff... men rätt nöjd! Vet inte varför en hoppborg utan luft skulle vara nöjd men det kändes bra att skriva...

och ja, det gör det faktiskt... känns bra att skriva... inser att jag saknat det... något du insett för flera rader sedan... kanske sitter du och undrar "men herregud, har människan inget stopp?! Hur många ord kan en person ha?!"

Nu blir det en liten stillsam fika på stan  med en av mina finaste människor.

puss!


1 kommentar:

  1. Whaaaat??!! Kärlek!!! Wohooo!! Jag vill veta mer! Fler inlägg, tack!! :D
    Kramar i massor <3

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!