måndag 25 maj 2015

jaha...

Måndag idag igen! Jag tror på riktigt att tiden går olika fort... det måste vara så, att somliga timmar går snabbare än andra, inte bara när man har kul utan även när man sover och är ledig!

Denna helgen sa ju swosch den med, sådär bara! SWOSCH och så va den över! Va fan hände! I fredags tog jag en flextimma från jobbet och åkte till Liseberg, mötte upp Anders och skyndade oss undan regnet in på Hamnkrogen och åt finare middag än vi hade planerat, men det va det värt, så himla gott och trevligt, och en fantastiskt mysig servitör! Ja, jag menar alltså inte att vi inte hade räknat med en finmiddag på stan, bara det att när man tänker mat på Liseberg är inte det första som slår mig oxfilé och pommes Anna! Men jisses va gott det va!

Sedan åt vi en alldeles för stor glass... men det är svårt att välja mellan Lejonet & Björnens alla goda smaker! Tur att Anders testat Mecanica innan middagen tänker jag... synd att jag fegade ur!

Gick runt i parken lite till och inväntade anledningen till att vi åkte dit just den dagen... Veronica Maggio på Stora Scen! Så jäkla bra hon är den tjejen! Jisses! Och ja, sen åkte vi hem och landade i soffan...


I lördags bryggde Anders och hans ena bror öl i vårat kök... det tog åtta timmar typ att få ihop det till vad det är nu, en bubblande brun vätska som står i ett hörn i vårat vardagsrum. Luktade välling gjorde det också... jag får kväljningar av välling så jag höll mig långt ifrån köket... men samtidigt älskar jag ju saker man gör från scratch så jag är helt och hållet för det här ölbryggeriandet ändå! Tycker det är väldigt spännande och roligt! OM man bara kunde vädra lite mer kanske!


Smet iväg en stund och hejjade på kompisen som sprang Göteborgs Varvet också, stod där vid sidan av banan och skämdes lite över att jag själv är så kass på att springa... kanske detta kan ha fått mig att få liiite blodad tand ändå!

Igår fyllde min fina farmor 85 år så hela hennes familj, barn, barnbarn, barnbarnsbarn va där och hälsade på henne. Det var väldigt trevligt och kul att träffa sin släkt såklart, men vi är en brokig skara människor, det får man ge oss!

Och ja, nu är det måndag igen och jag har en fullsketen vecka framför mig! Mest kul grejer såklart, men även allt roligt kan bli lite för mycket... ungefär som skålen med godis jag proppade i mig i lördags istället för mat... men men, en sak i taget så ska detta gå bra det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!