måndag 29 februari 2016

Som att det börjat lossna lite!

... arbetet med min foldräkt alltså! Just nu gör jag sånt där som gör stor skillnad ganska fort... tråcklar jag fast kragen så sitter den ju där, sen att man ska sy på den på riktigt, med eftersöm och göra fällsöm etc. det kommer sen. Fast jag har börjat sy fast den på riktigt, det har jag! Just själva sömnaden är såklart tidskrävande, det är det att sy för hand, men inte på långa vägar lika tidskrävande som broderier, hålsömmar och knyppling av spets... och det ger mig sån tro på att jag kommer att få gjort klart den här folkdräkten att det nästan är oroväckande!


Här är de färdiga ärmarna bara fastnålade i bålstycket på särken och kragen är dittråcklad, inga sidosömmar är sydda eller så heller, men man ser ju iallafall att det eventuellt kan tänkas bli något man kan ta på sig en gång i framtiden!

Men men, man ska inte ropa hej förrän man kommit torr över ån efter vatten, men jag har iallafall hittat en hink att samla upp vattnet i!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!