onsdag 24 februari 2016

Det är alldeles för tidigt att ens ropa hej... men jag har iallafall satt ihop två delar!

Eller det har jag ju inte alls... nästan nålat fast kragen på livet på särken till folkdräkten jag håller på att sy, och som jag har hållit på att sy i över sju år nu, är inte att ha satt fast... men jag ser det framför mig nu iallafall... att det kan tänkas komma att bli en särk av det här... ja jisses.... hade jag vetat hur lång tid det skulle ta så hade jag nog aldrig klivit in på Bohusslöjd för en helvetiskt massa år sedan och sagt att jag ville köpa garn till att väva tyget till en folkdräkt, det hade jag nog inte... men men, nu är det gjort, och många grejer efter det är också gjorda... det är liksom bara att ro båten i land... det är ju ingen annan än jag själv som satt fan i den menar jag... båten alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!