fredag 11 september 2015

Shanghai T/R

Ja det är ju tyvärr så att Kinas regering inte riktigt litar på sina medborgare så de kontrollerar ganska mycket av vad man kan komma åt på internet i landet... Facebook, Instagram, Google och Blogger är bara några av de blockerade siterna!

Så man känner sig lite avskärmad från omvärlden när man är iväg i 10 dagar. Mycket hinner hända i ens vänners liv under den tiden! En av mina närmaste vänner hade gått och förlovat sig! Viktoria och Daniel väntar barn igen! Sånt vill man ju inte vara sist med att få reda på, men jodå, så är det, "What happends  outside of China stays outside of China!"

Men men, nu är jag tillbaks på hemmaplan igen. Lite jet-lagad och massor att packa upp! Hade fyra 23-kgs väskor med mig hem med prover igår... så ja, likt förra året var jag antagligen snackisen på flygplatsen när jag checkade in allt bagage och även när jag skulle plocka av alla väskor från bagagebandet igår när jag hade landat...

Kina var bra annars, det är stort och jäkligt mycket folk överallt, varmt och fuktigt är det också... men det är trevligt samtidigt! Det var femte gången jag bodde på samma hotell så det blir nästan som att komma hem fast borta! Dessutom ligger kontoret tvärs över gatan så man kan ta sig till och från väldigt behändigt.

Men det är ju ändå som man säger, borta bra men hemma bäst! Det var riktigt gott att komma hem igår, sova nära, nära och äta frukost tillsammans. Skönt att det är så ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!