tisdag 10 mars 2015

Man ska inte ropa hej innan man kommit torr över ån efter vatten!

Eller hur nu det va... MEN jag tror ganska så säkert att jag har knypplat klart spetsen till min folkdräkt... har inte vågat ta av den från knyppeldynan än, tänk om de som kan mer på kursen jag går vet att jag bör göra några centimeter till av någon anledning liksom... men hur som helst, jag har, om jag inte mäter helt fel, ett par centimeter extra... och ja, jag tror att den där knyppeldynan aldrig kommer åka med mig hem igen... man ska iofs aldrig säga aldrig... men just nu hoppas jag på att det är så... samtidigt som jag tycker att det ska bli lite konstigt att inte ha det hängandes över mig... lite tomt nästan...

Men jag vet ju att det kommer andra uppgifter i skapandet av den här folkdräkten, så sent som i helgen insåg jag att det är en del broderier kvar att göra t.ex. Så ja, jag behöver inte känna oro för att sitta sysslolös iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!