tisdag 14 juni 2016

När det inte blir riktigt som man tänkt sig...

... men det blir himla bra ändå! En sån helg har vi haft, som jag iofs inte vet hur jag kunde tro skulle bli mycket annat än så som den blev när jag tänker efter... bokar man in en massa saker så blir det ofta en ganska fullspäckad helg.

I fredags åkte jag tidigare från jobbet, mötte fasters stora lillprins hemma och så tog han och jag spårvagnen ner till Anders jobb, mötte upp Anders och promenerade bort till ett bättre spårvagnsläge där vi tog vagnen till Liseberg.

En ganska jätteexalterad 5-åring fick lämna fram sitt guldkort och få ett åkband runt handleden... och sedan ville han direkt till Bushållplatsen... gratisattraktionen där ungarna får springa hej vilt fritt omkring... men vi fick även styrt upp lite Kaffekopparna, radiobilarna och annat smått och gott såklart! En sväng upp till där Pariserhjulet stod förr för att testa det nya "barnens paradis" som var fantastiskt fint och en sväng i den nya, två våningskarusellen. Glasspaus och sedan spana in Flumride och överväga om man skulle våga åka den eller ej... det gjorde man inte... men Slänggungan var han väldigt ivrig att få testa. Hans faster stod nervöst nedanför på backen och hoppades innerligt att vi inte hade tagit oss vatten över hans lilla huvud och gett honom en skräckupplevelse för livet... men det gick så jäkla bra va! När åkturen närmade sig sitt slut och gungorna kom ner i fart och höjd hör jag någon som skriker "GRYMT!!!"... var tvungen att fråga Anders efteråt om det var V som hade gjort det och jodå, mycket riktigt, grymt var ordet!

Hamburgare till middag och sedan lite mer åkturer innan vi, lite snopet och mitt i jakten på spunnet socker insåg att alla barnattraktioner hade stängt kl.21... så då fick vi så snällt packa ihop oss också... äta klart vårt spunna socker såklart, men sedan bege oss mot spårvagnen och Majorna.

Lördagen började med pannkaksfrukost och sedan traskade vi över backen till Plikta innan det var dags att möta upp vännerna för en gemensam grill i Azaleadalen. Så himla mysigt! Tyvärr hade vi en tid att passa så vi var tvungna att bryta upp, försöka få med oss lillkillen (som hittat nya kompisar) och bege oss hemåt för att sedan åka hem till mina föräldrar.

Vi skulle nämligen på 83-års kalas på eftermiddagen/kvällen hos grannen och ja, det var väldigt mysigt och trevligt! Men jisses va trött jag var på kvällen när vi gick hem till mamma och pappa!

För ja, vi har sovit i Stenhålt i några nätter medan mamma och pappa stack till Österlen och spelade golf med vänner och framför allt kanske firade sin 35-åriga bröllopsdag! Och ja, jisses vad jag älskar att vara på landet... såpass att jag idag verkligen inte ville packa ihop oss och åka därifrån... längtar så till den dagen vi inte ska det heller, den är ju ändå inom räckhåll nu!

Söndagen startade vi med att åka en sväng till Anders pappa och hans fru och fika. Jisses va fint de hade fått det! Sedan åkte vi vägen om vännerna och lämnade tillbaks deras utemöbler jag har lånat till stylingar, tyvärr var de inte hemma, eller kanske lika så bra det, vi hade helt plötsligt semispontant besök hemma i Stenhålt av andra vänner så det blev lite stressigt! Vill ju gärna vara på plats innan folk kommer liksom!

Söndagseftermiddagen spenderades på altanen och uteplatsen (beroende på var det var mest behagligt för stunden). Fika, två kannor kaffe är tydligen helt rätt mängd till tre pers! F och jag drack saft! Kak och bullfika när den är som allra bäst skulle jag vilja säga.Så himla mysigt, avslappnat och härligt! Tack för besöket! Kom gärna åter!

Sedan kom vi på att vi hade tänkt grilla också... det blev alldeles för sent egentligen, men sabla gott tillslut! Det är ju så svårt att hålla sig till vettiga dygnstider när det är så ljust och stilla ute!

En lång, men alldeles för kort helg till ända... det är gott att veta att man har hela snudd på sommaren framför sig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!