måndag 21 mars 2016

Ja men visst blev det så!

En helg som blev lugn och skön och ändå inte alltså! Nu är jag alltid något av en av/på-tjej, antingen händer 1000 saker på en och samma gång eller så är det toklugnt. Precis sådan var helgen! Lugnt med fredagsmys och tidigt i säng på fredag kväll... vi hade släckt lampan innan klockan ens närmade sig 22:00 och lång sovmorgon på lördagen... Anders har jobbat ohemuligt mycket de senaste veckorna och behöver nog egentligen få sova en smärre evighet för att ta ikapp all missad sömn... men ja, 12 timmar är ju inte fy skam det heller!

På eftermiddagen, efter en hel del jobb för Anders del, åkte vi till vännerna som just fått tillökning i familjen. Sååå mysigt att få se den lille prinsen, och kanske allra mest mysigt för mig att den store prinsen ville leka och läsa saga! Ja, gott var det också, äpplepaj och dadelbollar på glasverandan går sällan av för hackor! Vi tackar och bockar och hoppas på återseende snarast!

Hem så Anders fick fortsätta jobba och jag tog tag i den stora påsen med äpplen jag köpt för att koka mos av till farmor. Jag gillar att koka sylt och mos etc. äppelmos är ju ett par extra moment om man jämför med vanlig sylt men det blir ju vansinnigt gott och har man en köksmaskin som gör själva mosningsjobbet så är det ju inga större problem faktiskt. En alldeles lagom mängd burkar mellanlandade i frysen, redo att transporteras till farmor endera dagen.

Igår morse packade jag bilen, åkte till Ikea och köpte soffbord, matta och en hel drös med växter och krukor och sedan vidare till Plantagen för att komplettera lite... och jo, jag tycker verkligen det är synd och skam att det inte finns en liten väg under motorvägen där emellan... som det är nu måste man ju åka fram och sedan tillbaks på andra sidan för att ta sig till och från de där två ställena! (Bäckebol och Tagene alltså)... och sedan vidare ut till stället ut emot Marstrand som jag stylat. Det var lite ändringar som skulle göras eftersom ägaren till huset hade lite egna önskemål och sedan skulle jag även placera ut lite växter och piffa det allra sista inför fotograferingen.

Och ja, det är verkligen superroligt att greja, fixa och dona. Sådär hands on så det går från fint till det lilla extra som ger hemtrevnad och ombonat-faktor. Jag trivs väldigt bra med det faktiskt, kanske extra mycket eftersom det blir så stor kontrast till vad jag gör till vardags. Hur som helst, snyggt blev det, om du frågar ägaren till huset och mig iallafall! Och jag är väldigt nyfiken på att se hur bilderna blir.

På tal om det, du har väl inte missat att gilla min Som Hemma-facebook-sida?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!