måndag 5 juni 2017

Nu börjar det, om än så vansinnigt sakteliga, ordna upp sig!

Eller man kanske kan säga att vi börjar se lite knappnålsstort ljus i tunneln i några rum iallafall! Flyttkaoset är det jag pratar om ja, eller avsaknaden av flyttkaos... Igår fick vi äntligen ordnat till klädkammaren så det finns plats att lägga in alla kläderna. Anders fick till och med hängt/lagt in sina kläder, tror jag iallafall... jag har mer burit in en liten del som ska sorteras... sedan ligger allt annat kvar på, vad som än så länge är gästsängen... jag kör någon lös och ledig allt ligger överst i en öppen planlösningsvariant av garderob just nu... jäkligt opraktiskt kan jag meddela! Att mer än halva garderoben dessutom består av kläder jag inte kan använda nu pga att kroppen omformades lite efter den där graviditeten gör ju inte saker och ting lättare... det blir lite trist att sortera sånt som man just nu inte kan ha på sig, men som man inte har gett upp hoppet om ändå... man påminns ju helt klart om det fysiska förfallet... och även att man faktiskt måste se till att ta tag i detsamma så det blir någon ändring.

Men ja, köket är iallafall någorlunda fritt från flyttlådor nu och en del saker har hittat sin adress... många saker har det inte utan ligger lite förnöjsamt på diskbänken och undrar vart det ska ta vägen... samma sak gäller nog med allt som ligger på glasverandan... min brorsons kommentar när han kikade ut där var "OJ, va mycke saker ni har!!". Han är sex år och kanske inte vansinnigt känslig för att det är lite kaos och mycket saker här och var tänker jag med tanke på hur leksakshögarna kan se ut där han far fram, lite med "the more the merrier" som signum tänker jag. Och då tyckte vi nog dessutom själva att vi hade fått bort en hel del... så ja, det finns massor av flyttkaos kvar att ta tag i!

Trädgårdslandet fortsätter också att frodas. Allt är i stort sätt på plats nu, jag ska bara ha ner luktärt och krasse som jag försått samt anlägga någon form av ängsrabatt... och sedan ska vi försöka hålla allt vid liv och förhoppningsvis kunna skörda massor framöver i sommar! Igår kupade vi potatisen igen... det är ett jäkla duttande med den där potatisen tycker jag, kanske blir lite extra bökigt då vi har lite lite jord i våra odlingslotter så vi får hämta jord och hälla på runt plantorna... men det tänker jag är bra för kommande hösts jobb, då vi ändå skulle fyllt på med mer jord i de där odlingsbäddarna, med kupningen uppifrån, så att säga, så blir påfyllningen ju redan gjord av bara farten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!