måndag 22 augusti 2016

Vilken helg!!!

I fredags traskade vi till Mariaplan i solskenet och åt middag på Enoteca Maglia... kanske inte bästa alternativet för en, som kyparen kallade det, "Stockholmsvegetarian" som jag själv, men de fick fixat en vegetarisk risotto som jädrar i havet var helt gudomlig! SÅ glad över att jag tog en stor portion fastän jag fasade över att jag inte skulle orka efterrätten jag redan hade spanat in också... Stockholmsvegetarian är tydligen såna som äter fisk och skaldjur också, utöver vegetariskt alltså...

Sedan gick vi hem, mätta och belåtna med smaken av hemmagjord mango-passionssorbet alt. vaniljgelato på läpparna... sabla gott! En ny favorit helt klart! Vi har tidigare ätit frukost där, den går inte heller av för hackor!!!

I lördags röjde vi lite hemma och åkte sedan till mina föräldrar med en del grejer, fikade och grejade innan vi åkte hem igen för att tvätta och förbereda matlådor, kollade på veckans avsnitt av Ernst och ja, bara var.

Om man ska sätta ord på gårdagen så kan det ha varit en av de slappaste dagarna i mannaminne... frukost på sängen, sova en stund, läsa lite, sova lite till... sedan gick vi upp någon gång mitt på dagen och åkte till Ikea etc. avslutade på Triumfglasscafét i Majorna... man får ju passa på så länge det är semestertider tänker jag!

Och ja, sedan var jag faktiskt sådär supernöjd med den här helgen att det inte alls gjorde ont att det var måndag och arbetsvecka som hägrade... go känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!