lördag 21 november 2015

What a difference a day make!

Iallafall en sån som vi haft! Började med frukostbuffé/brunch på Ikea och en sväng där. Fick köpt en massa saker vi inte visste att vi behövde! Och servetter, det behöver man ju tydligen alltid!

Sedan åkte vi till Lager157 och köpte lite kläder innan vi åkte tillbaks till stan och strosade runt lite. Bland annat var vi inne på Artilleriet... där var "alla andra" också... Jag önskar mig typ allt! Förutom såna där läskiga huvuden som är så trendiga just nu... Jag har ju någon slags mild fobi för huvuden utan kropp... Hur som helst, det var inte för att shoppa vi åkte in till stan utan för att gå på Stadsmuseet och framför allt utställningen Musiklivet Göteborg 1955-2018. Välbesökt och med väldigt mycket information överallt gjorde den nästan svår att greppa! Jag valde, inte helt otippat, att spendera mest tid vid delen om Håkan Hellström såklart!




Efter museiebesök och meseumshopsdito (den är riktigt bra den museieshopen) gick vi på jakt efter ett trivsamt café. Bestämde träff med Johan, Anders bror och i väntan på att han skulle ta sig in till centrum gick vi till Josefssons/Royal Design på Kyrkogatan... Råkade komma därifrån med en hel uppsättning nya bestick! Så himla bra att passa på när det är bra erbjudande på något man behöver uppdatera!

Men sen blev det fika! På Ahlströms konditori! Jag ville gått till Brogyllen. Har aldrig varit där men det va så mycket folk så det lockade inte riktigt! Hur som helst, Ahlströms är ju inte fy skam det heller!! Bakelse och kaffe satt som en smäck efter en heldag med aktiviteter.

Stärkta, mätta och belåtna gick vi till NK för att spana in julskyltningen och sedan åkte vi hem! Man hade ju önskat att man hade tagit lite bilder under dagen men nä, det har jag ju inte! Eller jo, en på museumet... Får skärpa mig helt enkelt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!