tisdag 10 november 2015

Och där va det tisdag igen då ja!

Jisses va tiden går fort! Måste ju vara för att jag har så himla roligt hela tiden!! Förra helgen var verkligen det, rolig alltså, då tog vi med fasters stora ögonsten på Liseberg. Han är ljuvlig just nu, glad och tacksam, gör som man säger åt honom och så är han så himla glad... och ännu mera jätteglad!

Det blev lite läskigt ett tag när han hade fått för sig att springa och gömma sig och sedan kände att han hade kommit bort och då, istället för att stå kvar där han trodde att han tappat bort oss gick och satte sig "bakom en soptunna och gråt!" som han sa. Men det ordnade sig, efter bara några minuter, minuter som kändes som femton evigheter, men ändå. Man kan säga att det är sabla bra att skriva upp sitt telefonnummer på ett "åkbandsarmband" så personalen på Liseberg kan ringa en om de hittar en liten kille som sitter bakom en soptunna och gråter.

Supermysigt att träffa några vänner också, där på Liseberg i Halloweenskrud... Liseberg alltså, inte vännerna. Och sedan extra mysigt att på lördagen komma hem och mötas av spontanbesök och ölbryggning!

Lördagen på dagen hängde jag i Kungälv en sväng, packade ihop en styling jag gjorde för någon månad sedan och sedan lunchade jag med en god vän jag träffar alldeles för sällan... Det är trist det där, att det går så lång tid mellan varven... det gottiga är ändå att det bara är att plocka upp där vi var sist.

Sedan rusade veckan på i rasande fart, den som var förra veckan alltså... jag hade några kundbesök att ta itu med, ett som gav mig en anledning att rusa runt i det stora varuhuset öster om Varberg och fynda lite smått och gott.

I torsdags fick min bil hybris och började låta som en Ferarri... bara lite pinsamt tyckte jag när jag brummade omkring... så den fick åka till verkstan och fixas under helgen. Som tur var så fick jag en lånebil så jag ändå kunde fixa en styling jag hade planerat att göra i lördags.

Eftersom det rörde sig om en helstyling och det skulle med lite möbler osv. så fjäskade jag jättemycket med Anders så han var med också... kan ju inte bära köksbord helt själv tänkte jag! Så i lördags packade vi bilen full och åkte och grejade, stylade, piffade och hade oss. En supersöt liten etta som snart ligger ute till försäljning på Hemnet.

före och efter
I söndags när vi vaknat hoppade vi i träningskläderna och tog ett joggingvarv i Slottskogen och avslutade med lite träning i utomhusgymmet ovanför Plikta... denna gången va vi faktiskt lite mer modiga än sist, vågade oss på att ta plats på trädäcket och köra lite planka och sådär... känns fortfarande som att man inte riktigt har där att göra om man jämför med alla som verkar veta precis vad de håller på med, men alla är vi ju barn i början så också vi!

Helgen avslutades med farsdagsfika hos Anders pappa och sedan dunkade vi ner i soffan och åt thaimat hemma... och ja, där någonstans var helgen slut och måndagen tog vid...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!