fredag 16 mars 2018

En gång är ingen gång, två gånger är en vana!

Eller ja, man kan ju hoppas på att det är det i detta fallet iallafall! Jag kom upp och iväg till gymmet idag också!!! Och jo, det gick lite bättre, det gjorde det. Har liksom slipat lite på rutinerna inför själva "starta bilen, lägga i växeln och lämna Stenhålt" som ju är det mest kritiska till att faktiskt komma iväg just. Men det finns fortfarande en del att jobba på känner jag.. det duger liksom inte att jag är iväg vid 6:30 om jag ska få till något annat än stressande kring själva träningen och sedan komma in på kontoret 20 minuter försent med andan i halsen, blött hår och inget smink... nog för att mitt hår nästan alltid är blött men det finns grader i helvetet på hur blött, tänker jag.

Idag sinkades jag av att jag, som vanligt inte kliver upp direkt... det är ett problem jag måste börja jobba med... eller ställa klockan på ringning en kvart tidigare... kan bli så det måste bli... och att det var så sabla kallt ute att jag behövde skrapa rutorna på bilen. Det var något mer också, men det minns jag inte. Säkert något banalt, men ja, varje liten grej behöver ju funderas över.

Hur som helst, det blev knappt 20 minuter på crosstrainern, lät bli den vidriga trappmaskinen och la de minuterna på lite benmaskiner istället... har inte suttit i sådana sedan jag tränade med Henrik som PT... och det är tio år sedan. Körde lite axlar och mage också, men ytterst lite. Sedan var det liksom ingen tid kvar till annat än stress igenom duschen och, som alltid, försöka kränga på sig kläder på en eftersvettandes, nyduschad och inte helt torr kropp... det konststycket är farao helt galet. 

Du som nu sitter och befarar att detta skall komma att bli en träningsblogg... hav förtröstan... även om det kan bli så att jag dryftar mina besök till gymmet här, för jag känner att jag behöver notera det någonstans så att jag vet att det har hänt och att andra vet att det hänt så att jag känner någon liten press av att det bör ske igen för man vill ju inte vara en quitter. Och samtidigt vill jag inte vara en sådan som måste tagga sig själv på fb varje gång de går till gymet... eller kör förbi, går upp och hänger lite osv. Så ja, det kan komma att bli lite mer träningsblogg över det hela, men det får man ta för jag behöver nog få det skrivet.

1 kommentar:

  1. I'm really inspired along with your writing abilities as smartly as with the layout in your blog.
    Is this a paid subject matter or did you customize it yourself?
    Anyway keep up the excellent quality writing,
    it is uncommon to peer a great weblog like this one these days..

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!