tisdag 11 juli 2017

Vi har haft middagsgäster!

Premiärgästerna faktiskt! För snart en månad sedan men det finns ju knappt tid till att reflektera över sånt som hänt för tillfället, än mindre skriva om det!

Om du frågar oss så gick det väldigt bra.  Det var våra vänner Jonas och Åsa med barn som kom på besök och jag tror nog alla hade trevligt. Jag hade väldigt trevligt iallafall, väldigt mysigt att känna att man har plats för att bjuda hem folk på middag! Och att barnen kan få springa runt och leka lite som de vill, ja inte våra barn, de sitter ju, än så länge, nästan där man satte dem. Men ändå!

Anders fixade maten och gjorde trädgårdsburgare a la Tareq Taylor. Supergoda och helt vegetariska! Till efterrätt åt vi en rabarberpavlova som gick hem hos både barn och oss vuxna. Det hände sig också som så att vi hittade ett par nya viner att kalla "husets", dvs. viner vi tyckte om och tänker att det blir dessa vi kommer att köra på framöver. Lite som Guntrum Riesling var när man var 18... fast på ett bättre sätt nu! Och ja, vad passar bättre till en sommarmiddag än bubbel och rosé? Inte mycket, iallafall inte om du frågar mig! Bubblet var en prosecco vid namn Casa Vinironia Prosecco (77719) och rosén hette Santa Ana Organic (6921), båda två ekologiska, vilket jag försöker hålla mig till, iallafall när jag letar efter, för mig, nya viner, då söker jag nästan enbart efter ekologiska faktiskt, och numera är det så många som är det så det är inte ens svårt!

Så himla härlig känsla att man får plats, att det inte blir trångt som i en för liten gummistövel så fort man bjuder hem någon på middag eller fika! Det enda som är nu är ju att vi har så himla stökigt överallt och när man flyttat vill folk gärna gå husesyn och se hur man har det... men det positiva i den detaljen är ju att man iallafall ibland då får se till att dammsuga innan, kanske flytta på några lådor som irrat sig iväg och faktiskt försöka skärpa till sig lite!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!